155.lv lapu izveidoja:
Datorveikals.lv web hosting GRIVA
Rallijs Vācijā - 13.ADMV-Lausitz-Rallye PDF Drukāt E-pasts:
A.Grīva / O.Kaņeps-Kalniņs Lausitz Rally 2012S.B.C. Rallija Komanda izcīna 2.vietu D7 klasē un 9.vietu absolūti Vācijas Rallija Čempionāta posmā "13.ADMV-Lausitz-Rallye". Rallijā startēja 74 ekipāžas no dažādām Eiropas valstīm - 25 ekipāžas izstājās dažādu tehnisku vai avārijas iemeslu dēļ. Šis bija noslēdzošais Vācijas čempionāta posms, kurš bija vienīgais grunts rallija posms sezonā.
Sīkāk par sacensībām komentē Aleksandrs Grīva: "Vasaras vidū no rallija organizatoriem atnāca piedāvājums startēt šajā posmā. Joka pēc atbildēju viņiem "vai tad pie jums ir arī grants?". Saņēmu apstiprinošu atbildi par to, ka tiešām šis ir Vācijas vienīgais grunts rallija posms. Paliku domīgs un teicu, ka ir ļoti tālu un diez vai.... Vēlāk organizatori zvanīja man un piedāvāja ļoti labvēlīgus nosacījumus, kas ļoti atvieglo mūsu izmaksas, lai piedalītos šajā posmā. Viņi teica, lai ņemu līdzi vēl citus sportistus. Tā nu es apzvanīju lielāko daļu pilnpiedziņas auto sportistus un beigās šajā rallijā Latviju pārstāvēt devās 3 komandas: Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, Gints Bremze/Toms Freibergs un Aleksandrs Grīva/ Oskars Kaņeps-Kalniņš. Šis bija mūsu komandas pirmais rallijs ārpus Baltijas - tāpēc mērķi bija grūti definēt, jo nebija ne jausmas, cik paši vācieši ir ātri uz grunts un kāda vispār ir šī grunts salīdzinājumā ar Latviju. Mērķis bija braukt tik, cik braukšanas spējas un tehnika to atļauj un mēģināt uzrādīt pēc iespējas labāku rezultātu. Tas arī izdevās, jo gala rezultātā visas trīs ekipāžas iekļuvām Top10 braucēju vidū.

Rallija apraksts:
Viss rallijs jau sākās ar brauciena plānošanu uz Vāciju. Līdz galapunktam bija ~1300KM. Viss tika saplānots - mehāniķi brauks ar busu un vilks sporta auto, Jānis apvienos ralliju ar ģimenes braucienu un brauks ar savu auto, kuru pēc tam izmantosim, lai pierakstītu trasi, bet es lidošu ar lidmašīnu, jo trešo auto dzīt uz turieni nebija jēgas. Tā nu viss bija saplānots, līdz pēkšņi pāris dienas pirms izbraukšanas Jānim notika CSN negadījums. Stāvot krustojumā Jāņa Subara aizmugurē ietriecās Škoda, kā rezultātā Jānis guva kakla skriemeļu traumu un par ralliju bija jāaizmirst vismaz uz 2 mēnešiem. Paliku bez stūrmaņa un bija diezgan grūti kādu atrast tik spontāni, bet labi, ka Oskars Kaņeps-Kalniņš atsaucās uzaicinājumam un piekrita negaidītajam piedāvājumam. Pirms tam kopā nebijām braukuši, bet zinot, ka Oskaram ir pieredze rallijā zināju, ka varēšu paļauties. Treniņiem vairs nebija laika un mums bija jādodas ceļā. Norezervēju īres auto (Golf vai līdzīgu) Berlīnē, lai ir ar ko pierakstīt trasi. Ierodoties īres kantorī viņi man piedāvāja Mini Cabrio, jo Golfs neesot pieejams. Iedomājos rallistu reakciju, kad tie ieraudzītu mani rakstot trasi Latvijā ar Mini Cabrio ar mīksto jumtu :))) Tā nu devos ar Mini Cabrio Boxbergas virzienā pa ceļam izbaudot Vācijas unikālo autobāņa privilēģiju (nav ātruma ierobežojums). Divas dienas rakstījām trasi, kuras laikā bija jāšķērso tanku ceļi, industriālo teritoriju ceļi un dzelzceļa pārbrauktuves. Visnepatīkamākais bija dažos ātrumposmos ik pēc 50 metriem ceļa malā ieraktās caurules ~ 50cm diametrā. Skaidrs bija tas, ka tās kļūdas nepieļauj un man psiholoģiski bija diezgan grūti par to nedomāt, kad braucām tos ātrumposmus. Grunts viņiem ir  ļoti dažāda - mazi akmentiņi - oļi, sasmalcināts betons, kas mitrs esot ļoti līp auto arkās, mīksta smilts. Lielākais pluss bija tas, ka pat vietās, kur bija izveidojusies ļoti dziļa "špūre" - nekur nelīda ārā lieli akmeņi - tādi, kā pie mums mēdz pārsteigt Latvijā.

Ātrumposmi:
Pirmajā dienā bija jāveic 4 ātrumposmi (54KM) - visi pa tumsu. Tieši pirms izbraukšanas sāka līt lietus. Mums līdzi bija 2 komplekti ar riepām - vidējā un mīkstā sastāva riepas. Pareizāk būtu bijis likt lietus laikā mīkstā sastāva riepas, bet es izlēmu tomēr braukt ar vidējo sastāvu, jo gribēju sataupīt mīkstās riepas otrajai dienai (110KM), kas vēlāk arī izrādījās pareizs lēmums, jo pārējie, kas uzlika pirmajā dienā mīksto sastāvu otrajā dienā sūdzējās, ka vairs nav ar ko braukt, jo visas riepas sadilušas. Pirmos divus ātrumposmus nobraucām ļoti slikti, jo lija lietus, slīdēja un mūsu papildgaismas īpaši labi nerādīja cauri lietum. Šajos ātrumposmos bija ļoti garas taisnes ar tramplīniem pa vidu un asiem līkumiem galos. Šeit būtu noderējušas Xenon tipa gaismas - tādu mums nebija. Pēc 2.ātrumposma bijām tikai 19.vietā, jo daudz laika zaudējām pašos ātrumposmos, kā arī nopelnījām 60sek sodu par apsteidzi uz laika kontroli.
3.-4. ātrumposmu jau nobraucām labāk, jo lietus pārstāja līt un es vismaz sāku redzēt trasi un vietas, kur jābremzē.  4.ātrumposmā apdzinām priekšā braucošos ekipāžu ar Subaru. Tiesa gan laiku tas neietekmēja, jo viņi mūs ļoti solīdi palaida garām. Pēc 4.ātrumposma un pirmās dienas pakāpāmies uz 17.vietu absolūti. Pēc pirmās dienas bija sarūgtinājums par sākumā zaudēto laiku, bet noskaņojām sevi uz otro dienu un zinājām, ka pa dienu brauksim ātrāk, jo būs pārredzamība un mums būs atbilstošas riepas. Tā arī bija - otrās dienas pirmajā ātrumposmā sev paši par pārsteigumu uzrādījām 5.labāko laiku absolūti (4 sekundes aiz Sviļa) un jau pēc 8.ātrumposma bijām uzkāpuši uz 10. vietu absolūti. Braucām un neatlaidām šādā tempā līdz pat sacensību beigām un pēc noslēdzošā 11.ātrumposma izcīnījām 9.vietu absolūti un 2.vietu klasē.
 
Secinājumi:
Gandarījums bija ļoti liels, jo visas trīs latviešu ekipāžas iekļuva Top10 - Gints Bremze 10.vieta absolūti, bet Mārtiņš Svilis gandrīz novinnēja visu ralliju (zaudēja pirmajai vietai 12 sekundes).  Katrā ziņā vācieši mūs sauca par "die starke Letten".
 
Ja būs tāda iespēja, tad noteikti brauksim nākošgad atkal uz šo pasākumu.
 
Ļoti neierasta bija apbalvošana, jo vairāk līdzinājās Vācu Oktober fest ballei, kur bija pilna zāle ar vīriešiem un pie gariem galdiem katram bija vismaz pa diviem alus kausiem. Apbalvošana ilga 3 stundas.
 
Paldies komandas mehāniķiem Edgaram, Artūram un Ervīnam (Rallyworkshop.com) par teicamo darbu un attieksmi šajā posmā. Paldies ģimenēm un draugiem, kas mums sūtīja isziņas un deva mums morālu atbalstu. Mēs to kopā paveicām - vācu rallisti un fani tagad zin, kur ir Latvija."
 
 
 
Vislielākais paldies mūsu sponsoram:

Ģenerālsponsors: S.B.C. Rallija komandas ģenerālsponsors ir metālbūvkonstrukciju firma SIA S.B.C.

S.B.C. RALLIJA KOMANDAI sekot variet Twitter kontā: http://twitter.com/SBCRALLYTEAM
Pēdējās izmaiņas ( Otrdiena, 16 Oktobris 2012 16:23 )